Padají mi vlasy! Co s tím?

Stalo se to jistě každému, když jste po sprše nalezli nějaký ten vlas v odpadovém sítku nebo třeba na hřebenu. Co ale dělat, když se postupně z jednoho vlásku stává větší množství a z Vašeho dříve lvího porostu se začíná stávat lysina? Jistě se ptáte, zda se dá padání vlasů nějak zabránit.

Padání vlasů samo o sobě není ještě velký problém, tedy pokud Vám jich nevypadne za den velké množství (podle studie se dá považovat za nadměrné padání vlasů cca 500 kusů za den). Padání vlasů je přirozený jev. Vlas žije v průměru tři roky. Po odumření zůstává však stále vsazen do pokožky ještě zhruba devadesát dní a potom sám vypadne. Zdravá pokožka ztrácí denně třicet až sto vlasů. Pokud Vám jich vypadne víc, měli byste začít pátrat po příčině.

Nejdříve se podíváme na nejčastější příčiny způsobující padání vlasů. Jedním z největších příčin padání vlasů je stres. Dalšími škůdci na Vaše vlasy je kouření a nadměrná konzumace alkoholu. U žen pak můžou být jednou z příčin hormonální výkyvy hlavně v těhotenství a po porodu. Pokud si spojíme i stres, který může přijít s narozením malého rošťáka, tak opravdu můžete za den ztratit i přes 1000 vlasů! Další z příčin mohou být náhlé úbytky hmotnosti, případně silné výkyvy ve váze v krátkém období. Značné padání vlasů může být také signálem poruchy štítné žlázy, dekompenzovaný diabetes, vysoký krevní tlak, ale i dědičnost. U některých mužů hraje značnou roli i testosteron.

GTY_hair_loss_woman_nt_130828_16x9_992

Padají mi vlasy! Co s tím mohu dělat?

Jedna z možností jsou tablety. I když nejsme zastánci chemických doplňků stravy a různých „pomocníků“, zde přivřeme oko. Vhodnými pomocníky jsou tablety obsahující zejména hořčík, který zabraňuje padání vlasů a vitamíny B5, B6 a B8, které stimulují růst a pokud chcete, můžete doplnit ještě řeřichu a kopřivu pro lesk.

Naštěstí to jde i bez chemie, cesta je však trochu zdlouhavější a pro někoho málo chutná. Další na řadu totiž přichází zdravá strava. Ta by měla být vyvážená, pestrá a měla by obsahovat nejen vitamíny, ale hlavně křemík, zinek, vápník, fosfor a železo. Určitě se nevyhýbejte masu, hlavně rybám a hovězímu. Pamatujte však stále na vyváženost a na staré dobré pořekadlo – „Jíst do polosyta, pít do polopita“. Přejídání kromě neduhů na Vaší postavě a řady dalších problémů také způsobuje padání vlasů.

Pokud máte problém s vlasy, pak je důležitá i správná péče. Při mytí vlasů se snažte vlasy jemně a lehce opláchnout místo silného drhnutí a spíše je pod sprchou „čechrejte“.  Jedním z dobrých a však razantních kroků (hlavně pro ženy) je zastřihnutí do hola. Tedy nechte si vlasy zkrátit na 1 – 2 mm. Může se to zdát divné nebo absurdní, ale vlasy jsou vyživovány od kořínků a čím jsou vlasy delší, tím větší je výživová vzdálenost ke konečkům. Bohužel to ale nefunguje i obráceně, kdy je vzdálenost mezi kořínky a konečky ku prospěchu a tedy třepivé konečky neovlivňují kořínky. Při tomto sestřihu se hlavně zbavíte poškozených konců a celkově se vašim vlasům uleví a mohou zase znovu růst v plné síle.

Vhodným pomocníkem mohou být i masážní olejíčky a speciální šampony proti padání vlasů a vyživení pokožky i kořínků. Ovšem mějte na paměti jednu důležitou věc. Když Vám vlas vypadne, tak je pryč a žádné zázračné přípravky, které zaručují, že z holé šošolky Vám naroste do pár týdnů prales, nefungují.  Z vlastní zkušenosti mohu doporučit opravdu zdravou stravu, zmírnit stres, ale hlavně pokud se jeví plešatost jako součást Vaší budoucnosti, tak se ji nebojte a udělejte si z ní přednost. Pánové, tak jako existují slečny, kterým se líbí dlouhé „háro“, tak existují i ženy, kterým se líbí náš celoroční lehký sestřih, je to jen na Vás!

Reklamy

Zajímá nás i Váš názor!

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s